loading...

پلمپ تخريب شونده

بعدنگار، اولين توليد كننده بخش خصوصي برچسب هولوگرام

بازدید : 352
11 زمان : 1399:2

آموزش آناتومي توسط هولوگرافي

هولوگرام هاي پزشكي، به ويژه در راديولوژي، عملكردي پيشرفته تر از تصاوير سنتي كتاب هاي درسي را ارائه مي دهد. تاثير هولوگرافي در پيشرفت پزشكي غير قابل انكار است . اين جذابيت و پتانسيل ايجاد كنجكاوي را به ارمغان مي آورد. اين را مي توان با استفاده از تصاوير هولوگرافي استاتيك ساختارهاي تشريحي در كتاب هاي درسي به دست آورد كه مي تواند به راحتي رابطه بين ساختارهاي بدن را نسبت به يكديگر در سه بعد متفاوت نشان دهد.

ماهيت سه بعدي تصوير توليد شده قابليت هاي بصري برتر را فراهم مي كند. در يك تصوير منظم دو بعدي،مشاهده ي بسياري از ساختارهاي تشريحي مانند روابط فضايي بين رگ هاي خوني مختلف، دشوار است.

ساختارهاي طبيعي و پاتولوژيك را مي توان به راحتي با در نظر گرفتن چنين روابط عمقي شناخت. اين امر مي تواند به طور بالقوه در ارزيابي متابوليسم، آناتومي عروقي، پايه جمجمه، اعصاب جمجمه و كليوي و آناتومي لگني در تصاوير سي.تي اسكن يا ام.آر.آي مورد استفاده قرار گيرد. مفهوم تركيب نوري نشان مي دهد كه مفهوم سه بعدي متكي بر گروه بندي زيرمجموعه هاي بصري براساس بافت ها، درجه رنگ و اتصال ساختارها است.

هولوكسيا با يك مركز تصويربرداري تحقيقات باليني در دانشگاه ادينبرگ در يك هولوگرام ديجيتال تمام رنگي بر روي يك جفت ريه از سي.تي اسكن كار كرد. اين تكنيك جزئيات كاملي از ساختارهاي تشريحي را به نمايش گذاشت.درحال حاضر دست يابي به هولوگرام هاي حاوي لايه هاي اطلاعاتي از تصاوير سيستم اسكلتي عضلاني گرفته تا سيستم عروقي و عصبي امكان پذير است.

تاثير هولوگرافي در پيشرفت پزشكي

ذخيره سازي پي.اي.سي.اس توسط هولوگرافي

به علت انتشار اخير محتواي سه بعدي و دسترسي به اطلاعات سه بعدي از سي تي اسكن و ام آر آي و سونوگرافي اسكنر،نسبت به اسكنرهاي با هزينه ي پايين سينما و تلويزيون و چاپ سه بعدي، علاقه زيادي به هولوگرافي ايجاد شده است. سيستم هاي ذخيره سازي و بازيابي هولوگرافي را مي توان به عنوان يك راه حل براي فراخواني ظرفيت ذخيره سازي بيشتر، بازيابي سريع و ركوردهاي ذخيره سازي فيزيكي كوچكتر مورد بررسي قرار داد.

اندازه تصوير در حال حاضر در راديولوژي از ده مگابايت تا نود مگابايت در هر تست متفاوت است. با اتخاذ پي.اي.سي.اس با هدايت روند گردش راديولوژي، تغييراتي در بهره وري راديولوژي رخ داده است. رسانه هاي هولوگرافي مي توانند به طور خاص براي ذخيره سازي داده ها به دليل توانايي منحصر به فردشان براي ذخيره اطلاعات در سه بعد، در مقايسه با ديسك هاي نوري استاندارد بكار روند.

با توجه به توانايي منحصر به فرد تكنولوژي هولوگرام براي ذخيره اطلاعات و به واسطه چگالي حجمي و خواندن سريع آنها احتمالا به رسانه ذخيره سازي در آينده تبديل ميشوند. يك دي وي دي يا دستگاه پخش ديسك نوري مي تواند داده ها را با نرخي كه در مقايسه با هولوگرافي به ميزان قابل ملاحظه اي است، بخواند.
بنابراين ضبط و ذخيره سازي هولوگرافي مي تواند به طور قابل توجهي در مديريت هوشمند پي.اي.سي.اس كمك كند. با پيشرفت تكنولوژي كامپيوتر، اين تكنولوژي جديد در حال حاضر از لحاظ اقتصادي براي توليد انبوه امكان پذير است. هولوگرام به تدريج از مرحله تحقيق دهه هزار و نهصد و هفتاد به پتانسيل فعلي آن منتقل ميشود و به يك محصول تجاري تبديل مي شود. پي اي سي اس در حال حاضر نياز به مقدار زيادي از ذخيره سازي داده ها دارد، كه مي تواند تا هزاربار ظرفيت ذخيره سازي بيشتر با استفاده از تكنولوژي هولوگرافي را نسبت به روش هاي فعلي داشته باشد. چندين برآورد دقيق نشان مي دهد كه اسكن هاي با وضوح بالا و تخصصي ممكن است حدود سي مگابايت اطلاعات در هر اسكن را اشغال كند. در طول دهه گذشته كيفيت تحقيقات تغيير كرده است. عملكرد اسكن ها در حال حاضر متمركزتر با وضوح بالاتر و دقيق تر به دليل بخش هاي نازك تر و مطالعات پويا است كه ممكن است تحت هر دو مطالعات سي تي و ام آر آي توانايي براي ايجاد مقدار زيادي از داده هارا ايجاد كند. تخمين فعلي نشان مي دهد كه براي هر صدهزار امتحان انجام شده به طور تقريبي نياز به سه ترابايت فضاي ذخيره سازي دارد.

هولوگرافي و راديولوژي

مزيت استفاده از هولوگرافي در پزشكي

از جمله موارد ديگري كه بيان گر تاثير هولوگرافي در پيشرفت پزشكي است مي توان به مورد زير اشاره كرد .
هولوگرافي بر خلاف ديسك هاي نوري سني شامل ذخيره سازي داده ها و توانايي آن براي انجام ضبط و خواندن داده هاي مغناطيسي است.بنابراين سرعت انتقال داده ها به ميزان قابل توجهي سريعتر از ديسك هاي نوري سنتي امكان پذير است. يكي ديگر از مزاياي استفاده از توانايي آن در استفاده از كل ضخامت رسانه ضبط به جاي سطح چهارده است . رسانه هولوگرافي به نور حساس است.با استفاده از ليزر داده ها را مي توان در فضاهاي سه بعدي ثبت كرد. با هولوگرافي، ما مي توانيم يك ميليون بيت از داده ها را با يك فلاش نور ثبت كنيم.

داده هاي تطبيقي نشان مي دهد كه هزينه هاي رسانه هاي جديدهولوگرافي احتمالا در محدوده شش صدم تا بيست صدم دلار در هر گيگابايت در مقايسه با نوار داده ها است كه هزينه آن بين بيست و پنج صدم تا يك دلار و نوار ويدئو داراي هزينه اي بين يك تا سه دلار در هر گيگابايت است. تحقيقات قابل توجهي در مورد درايوهاي هارد ديسك در حال حاضر هزينه اي به طور متوسط حدود دودهم دلار در هر گيگابايت را داراست. با اين حال كاهش بيشتر هزينه به احتمال زياد نياز به تكنولوژي هاي جديدتري دارد. ذخيره سازي هولوگرافي يكي از راه حل هاي اميدوار كننده در اين زمينه است.

هولوگرام در حال حاضر با چالش هايي در پيدا كردن رسانه مناسب براي ضبط هولوگرام مواجه است. شكست يك استاندارد قابل قبول براي ضبط هولوگرام مسئله ديگري است.
با پيشرفت در قلمرو علم مواد اين مشكل را مي توان برطرف كرد.

نمايشگر هاي هولوگرافي در راديولوژي

استفاده از نمايشگرهاي هولوگرافي در راديولوژي هنوز مورد تحقيق است، اما آنها به زودي مي توانند راه خود را به استفاده تجاري تبديل كنند و از لحاظ اقتصادي قابل استفاده باشند .يك صفحه نمايش هولوگرافي مي تواند با استفاده از يك رسانه شيشه اي مخصوص پوشش داده شده براي سطح پروجكشن يك پروژكتور تصويري ايجاد يك صفحه نمايش فضاي آزاد كرده و به عنوان حامل تصوير بشكلي بسيار شفاف به نظر برسد. علاوه بر اين با كنترل پرتو با لنزهاي مخصوص،پ مي توان تصوير را به صورت مستقيم يا بر روي آن در مقابل يا در پشت شيشه شناور كرد. اين ديدگاه ها مي تواند در راديولوژي مفيد باشد و به عنوان كامپيوتر به داده هاي سه بعدي سي تي به پروژكتور ارسال گردند. راديولوژيست، با لمس روي صفحه نمايش يك سري از امواج الكتريكي ايجاد خواهد كرد كه به كامپيوتر ارسال مي شود. كامپيوتر سيگنال را تفسير و تصوير پيش بيني شده را با توجه به اطلاعات تعديل مي كند.بنابراين استفاده از ماوس را از بين مي برد.
علاوه بر اين بازسازي سه بعدي تصاوير دوبعدي از تصويربرداري هاي مقطعي مي تواند به مدل هاي دقيق سه بعدي ساختار بدن منجر شود كه پس از آن مي تواند به صورت هولوگرافيك نمايش داده شود. اين رويكرد ممكن است به ويژه براي جراحان مفيد باشد
كه براي مشاهده بدن از تصاوير مقطعي استفاده ميكنند. به اين ترتيب آنها را در برنامه ريزي روش هاي مختلف و هدايت مداخلات در طول عمل جراحي كمك مي كند.

نمايش هولوگرافي در حال حاضرحتي با توجه به دادن وضوح فضايي خوب براي تفسير راديولوژيك عمومي كافي نميباشد. با اين حال هولوگرافي به عنوان يك ايده جديد با نتايج بسيار دلگرم كننده در ساير برنامه هاي پزشكي ديگر، مانند اكوكارديوگرافي، روش هاي تهاجم هدايت شده، تصوير نشان داده شده از شكستگي هاي لگن، واحد اندازه گيري حركت غشاي تمپان، تصوير شكستگي استخواني و پزشكي قانوني بكار ميرود
. تكنولوژي نمايشگر به تازگي توسعه يافته است كه بتواند تصاوير سه بعدي را در فضاي آزاد، با توانايي درمانگر براي رسيدن به هدف و دستيابي به آنها و اعمال نشانه هاي آنها به كار ببرد.

آموزش آناتومي توسط هولوگرافي

محدوديت هاي هولوگرافي در پزشكي

محدوديت هاي فعلي هولوگرافي نسبتا قابل توجه است. هولوگرافي نياز به روش هاي نسبتا پيچيده براي ضبط تصاوير هولوگرافيك دارد و آنها را پرهزينه وگاهي ارزان تر مي كند. علاوه بر اين، نمايش تصاوير هولوگرافي مستلزم ابزار دقيق است. در حال حاضر، تكنولوژي صفحه نمايش هولوگرافي به دور از نمايشگرهاي دوبعدي و سه بعدي قابل دسترس است. پيشرفته ترين نمايشگر حجمي در حال حاضر داراي وضوح فضايي بسيار ضعيف است و مي تواند تصاوير را فقط در حدود دو فريم در ثانيه نشان دهد. تحقيقات قابل توجهي براي بهبود اين نمايش ها لازم است تا آنها را به جاي پيش بيني هاي تكنولوژيك جديد كه در حال حاضر هستند، به پزشك واقعي ارائه دهند.

تصاوير هولوگرافي نيز به لحاظ ذهني در تجسم ضعيف وبا تفاوت هاي متناقض بافتها هستند. بنابراين، آنها براي نشان دادن زمينه هاي مورد علاقه براي افراد نا آشنا با تصاوير مقطعي راديولوژيك نسبت به تشخيص واقعي تصاوير راديولوژيك مفيد هستند.

راه حل هاي ذخيره سازي بر اساس هولوگرافي با چالش هاي مهمي در آوردن تكنولوژي در بازار روبرو هستند. يك مشكل مهم در ضبط هولوگرافي، بازتاب مخرب است. در فرايند دسترسي به داده هاي هولوگرافي ليزر خواندن ضبط را به گونه اي متوقف مي كند كه منجر به پاك شدن تدريجي آن مي شود.
چالشي ديگر اين است كه كريستال ها با كيفيت نوري مورد نياز در سرعت هاي كافي رشد مي كنند تا امكان استفاده گسترده از تكنولوژي را فراهم كند. چنين چالش ها با توجه به تحقيقات دهه ي هزار و نهصد و نود پذيرش ذخيره سازي هولوگرافي را محدود مي كند.

مزيت استفاده از هولوگرافي در راديولوژي

تاثير هولوگرافي در پيشرفت پزشكي به خصوص راديولوژي بسيار پر رنگ بوده است . هولوگرافي توانايي تبديل راديولوژي را دارد و آن را واقعا مجازي مي سازد.
اين مي تواند راديولوژيست ها را از آزادي براي انجام كارهاي راديولوژيكي فراتر از مانيتورهاي با وضوح بالا به فضاي آزاد فراهم كند. اين همچنين مي تواند به طور بالقوه براي راديولوژيستها به پردازش دوبعدي يك مانيتور معمولي و موس براي رفع تصاوير كمك كند، در نتيجه تغيير ارگونوميك عمل راديولوژي را كاهش مي دهد. گزارش هاي راديولوژي مي تواند اطلاعاتي تر باشد زيرا ارتباطات بين ضايعات مجتمع و عروق مجاور در ابعاد واقعي آنها مورد بررسي قرار مي گيرد. هولوگرافي مي تواند به موضوع پيچيده ذخيره سازي و بازيابي تصوير كمك كند. با افزايش پايگاه داده هاي تصويربرداري، ذخيره سازي الكترونيكي موجود در بيمارستان ها سريعتر از بين خواهد رفت و هزينه هاي قابل توجهي براي حفظ ظرفيت حافظه مناسب خواهد بود. رسانه هاي ذخيره سازي هولوگرافي مي توانند يك پل با هزينه اي مناسب براي نگهداري اطلاعات وسيع از اطلاعات تا جهش عمده بعدي را در تكنولوژي حافظه فراهم كنند

آموزش آناتومي توسط هولوگرافي

هولوگرام هاي پزشكي، به ويژه در راديولوژي، عملكردي پيشرفته تر از تصاوير سنتي كتاب هاي درسي را ارائه مي دهد. تاثير هولوگرافي در پيشرفت پزشكي غير قابل انكار است . اين جذابيت و پتانسيل ايجاد كنجكاوي را به ارمغان مي آورد. اين را مي توان با استفاده از تصاوير هولوگرافي استاتيك ساختارهاي تشريحي در كتاب هاي درسي به دست آورد كه مي تواند به راحتي رابطه بين ساختارهاي بدن را نسبت به يكديگر در سه بعد متفاوت نشان دهد.

ماهيت سه بعدي تصوير توليد شده قابليت هاي بصري برتر را فراهم مي كند. در يك تصوير منظم دو بعدي،مشاهده ي بسياري از ساختارهاي تشريحي مانند روابط فضايي بين رگ هاي خوني مختلف، دشوار است.

ساختارهاي طبيعي و پاتولوژيك را مي توان به راحتي با در نظر گرفتن چنين روابط عمقي شناخت. اين امر مي تواند به طور بالقوه در ارزيابي متابوليسم، آناتومي عروقي، پايه جمجمه، اعصاب جمجمه و كليوي و آناتومي لگني در تصاوير سي.تي اسكن يا ام.آر.آي مورد استفاده قرار گيرد. مفهوم تركيب نوري نشان مي دهد كه مفهوم سه بعدي متكي بر گروه بندي زيرمجموعه هاي بصري براساس بافت ها، درجه رنگ و اتصال ساختارها است.

هولوكسيا با يك مركز تصويربرداري تحقيقات باليني در دانشگاه ادينبرگ در يك هولوگرام ديجيتال تمام رنگي بر روي يك جفت ريه از سي.تي اسكن كار كرد. اين تكنيك جزئيات كاملي از ساختارهاي تشريحي را به نمايش گذاشت.درحال حاضر دست يابي به هولوگرام هاي حاوي لايه هاي اطلاعاتي از تصاوير سيستم اسكلتي عضلاني گرفته تا سيستم عروقي و عصبي امكان پذير است.

تاثير هولوگرافي در پيشرفت پزشكي

ذخيره سازي پي.اي.سي.اس توسط هولوگرافي

به علت انتشار اخير محتواي سه بعدي و دسترسي به اطلاعات سه بعدي از سي تي اسكن و ام آر آي و سونوگرافي اسكنر،نسبت به اسكنرهاي با هزينه ي پايين سينما و تلويزيون و چاپ سه بعدي، علاقه زيادي به هولوگرافي ايجاد شده است. سيستم هاي ذخيره سازي و بازيابي هولوگرافي را مي توان به عنوان يك راه حل براي فراخواني ظرفيت ذخيره سازي بيشتر، بازيابي سريع و ركوردهاي ذخيره سازي فيزيكي كوچكتر مورد بررسي قرار داد.

اندازه تصوير در حال حاضر در راديولوژي از ده مگابايت تا نود مگابايت در هر تست متفاوت است. با اتخاذ پي.اي.سي.اس با هدايت روند گردش راديولوژي، تغييراتي در بهره وري راديولوژي رخ داده است. رسانه هاي هولوگرافي مي توانند به طور خاص براي ذخيره سازي داده ها به دليل توانايي منحصر به فردشان براي ذخيره اطلاعات در سه بعد، در مقايسه با ديسك هاي نوري استاندارد بكار روند.

با توجه به توانايي منحصر به فرد تكنولوژي هولوگرام براي ذخيره اطلاعات و به واسطه چگالي حجمي و خواندن سريع آنها احتمالا به رسانه ذخيره سازي در آينده تبديل ميشوند. يك دي وي دي يا دستگاه پخش ديسك نوري مي تواند داده ها را با نرخي كه در مقايسه با هولوگرافي به ميزان قابل ملاحظه اي است، بخواند.
بنابراين ضبط و ذخيره سازي هولوگرافي مي تواند به طور قابل توجهي در مديريت هوشمند پي.اي.سي.اس كمك كند. با پيشرفت تكنولوژي كامپيوتر، اين تكنولوژي جديد در حال حاضر از لحاظ اقتصادي براي توليد انبوه امكان پذير است. هولوگرام به تدريج از مرحله تحقيق دهه هزار و نهصد و هفتاد به پتانسيل فعلي آن منتقل ميشود و به يك محصول تجاري تبديل مي شود. پي اي سي اس در حال حاضر نياز به مقدار زيادي از ذخيره سازي داده ها دارد، كه مي تواند تا هزاربار ظرفيت ذخيره سازي بيشتر با استفاده از تكنولوژي هولوگرافي را نسبت به روش هاي فعلي داشته باشد. چندين برآورد دقيق نشان مي دهد كه اسكن هاي با وضوح بالا و تخصصي ممكن است حدود سي مگابايت اطلاعات در هر اسكن را اشغال كند. در طول دهه گذشته كيفيت تحقيقات تغيير كرده است. عملكرد اسكن ها در حال حاضر متمركزتر با وضوح بالاتر و دقيق تر به دليل بخش هاي نازك تر و مطالعات پويا است كه ممكن است تحت هر دو مطالعات سي تي و ام آر آي توانايي براي ايجاد مقدار زيادي از داده هارا ايجاد كند. تخمين فعلي نشان مي دهد كه براي هر صدهزار امتحان انجام شده به طور تقريبي نياز به سه ترابايت فضاي ذخيره سازي دارد.

هولوگرافي و راديولوژي

مزيت استفاده از هولوگرافي در پزشكي

از جمله موارد ديگري كه بيان گر تاثير هولوگرافي در پيشرفت پزشكي است مي توان به مورد زير اشاره كرد .
هولوگرافي بر خلاف ديسك هاي نوري سني شامل ذخيره سازي داده ها و توانايي آن براي انجام ضبط و خواندن داده هاي مغناطيسي است.بنابراين سرعت انتقال داده ها به ميزان قابل توجهي سريعتر از ديسك هاي نوري سنتي امكان پذير است. يكي ديگر از مزاياي استفاده از توانايي آن در استفاده از كل ضخامت رسانه ضبط به جاي سطح چهارده است . رسانه هولوگرافي به نور حساس است.با استفاده از ليزر داده ها را مي توان در فضاهاي سه بعدي ثبت كرد. با هولوگرافي، ما مي توانيم يك ميليون بيت از داده ها را با يك فلاش نور ثبت كنيم.

داده هاي تطبيقي نشان مي دهد كه هزينه هاي رسانه هاي جديدهولوگرافي احتمالا در محدوده شش صدم تا بيست صدم دلار در هر گيگابايت در مقايسه با نوار داده ها است كه هزينه آن بين بيست و پنج صدم تا يك دلار و نوار ويدئو داراي هزينه اي بين يك تا سه دلار در هر گيگابايت است. تحقيقات قابل توجهي در مورد درايوهاي هارد ديسك در حال حاضر هزينه اي به طور متوسط حدود دودهم دلار در هر گيگابايت را داراست. با اين حال كاهش بيشتر هزينه به احتمال زياد نياز به تكنولوژي هاي جديدتري دارد. ذخيره سازي هولوگرافي يكي از راه حل هاي اميدوار كننده در اين زمينه است.

هولوگرام در حال حاضر با چالش هايي در پيدا كردن رسانه مناسب براي ضبط هولوگرام مواجه است. شكست يك استاندارد قابل قبول براي ضبط هولوگرام مسئله ديگري است.
با پيشرفت در قلمرو علم مواد اين مشكل را مي توان برطرف كرد.

نمايشگر هاي هولوگرافي در راديولوژي

استفاده از نمايشگرهاي هولوگرافي در راديولوژي هنوز مورد تحقيق است، اما آنها به زودي مي توانند راه خود را به استفاده تجاري تبديل كنند و از لحاظ اقتصادي قابل استفاده باشند .يك صفحه نمايش هولوگرافي مي تواند با استفاده از يك رسانه شيشه اي مخصوص پوشش داده شده براي سطح پروجكشن يك پروژكتور تصويري ايجاد يك صفحه نمايش فضاي آزاد كرده و به عنوان حامل تصوير بشكلي بسيار شفاف به نظر برسد. علاوه بر اين با كنترل پرتو با لنزهاي مخصوص،پ مي توان تصوير را به صورت مستقيم يا بر روي آن در مقابل يا در پشت شيشه شناور كرد. اين ديدگاه ها مي تواند در راديولوژي مفيد باشد و به عنوان كامپيوتر به داده هاي سه بعدي سي تي به پروژكتور ارسال گردند. راديولوژيست، با لمس روي صفحه نمايش يك سري از امواج الكتريكي ايجاد خواهد كرد كه به كامپيوتر ارسال مي شود. كامپيوتر سيگنال را تفسير و تصوير پيش بيني شده را با توجه به اطلاعات تعديل مي كند.بنابراين استفاده از ماوس را از بين مي برد.
علاوه بر اين بازسازي سه بعدي تصاوير دوبعدي از تصويربرداري هاي مقطعي مي تواند به مدل هاي دقيق سه بعدي ساختار بدن منجر شود كه پس از آن مي تواند به صورت هولوگرافيك نمايش داده شود. اين رويكرد ممكن است به ويژه براي جراحان مفيد باشد
كه براي مشاهده بدن از تصاوير مقطعي استفاده ميكنند. به اين ترتيب آنها را در برنامه ريزي روش هاي مختلف و هدايت مداخلات در طول عمل جراحي كمك مي كند.

نمايش هولوگرافي در حال حاضرحتي با توجه به دادن وضوح فضايي خوب براي تفسير راديولوژيك عمومي كافي نميباشد. با اين حال هولوگرافي به عنوان يك ايده جديد با نتايج بسيار دلگرم كننده در ساير برنامه هاي پزشكي ديگر، مانند اكوكارديوگرافي، روش هاي تهاجم هدايت شده، تصوير نشان داده شده از شكستگي هاي لگن، واحد اندازه گيري حركت غشاي تمپان، تصوير شكستگي استخواني و پزشكي قانوني بكار ميرود
. تكنولوژي نمايشگر به تازگي توسعه يافته است كه بتواند تصاوير سه بعدي را در فضاي آزاد، با توانايي درمانگر براي رسيدن به هدف و دستيابي به آنها و اعمال نشانه هاي آنها به كار ببرد.

آموزش آناتومي توسط هولوگرافي

محدوديت هاي هولوگرافي در پزشكي

محدوديت هاي فعلي هولوگرافي نسبتا قابل توجه است. هولوگرافي نياز به روش هاي نسبتا پيچيده براي ضبط تصاوير هولوگرافيك دارد و آنها را پرهزينه وگاهي ارزان تر مي كند. علاوه بر اين، نمايش تصاوير هولوگرافي مستلزم ابزار دقيق است. در حال حاضر، تكنولوژي صفحه نمايش هولوگرافي به دور از نمايشگرهاي دوبعدي و سه بعدي قابل دسترس است. پيشرفته ترين نمايشگر حجمي در حال حاضر داراي وضوح فضايي بسيار ضعيف است و مي تواند تصاوير را فقط در حدود دو فريم در ثانيه نشان دهد. تحقيقات قابل توجهي براي بهبود اين نمايش ها لازم است تا آنها را به جاي پيش بيني هاي تكنولوژيك جديد كه در حال حاضر هستند، به پزشك واقعي ارائه دهند.

تصاوير هولوگرافي نيز به لحاظ ذهني در تجسم ضعيف وبا تفاوت هاي متناقض بافتها هستند. بنابراين، آنها براي نشان دادن زمينه هاي مورد علاقه براي افراد نا آشنا با تصاوير مقطعي راديولوژيك نسبت به تشخيص واقعي تصاوير راديولوژيك مفيد هستند.

راه حل هاي ذخيره سازي بر اساس هولوگرافي با چالش هاي مهمي در آوردن تكنولوژي در بازار روبرو هستند. يك مشكل مهم در ضبط هولوگرافي، بازتاب مخرب است. در فرايند دسترسي به داده هاي هولوگرافي ليزر خواندن ضبط را به گونه اي متوقف مي كند كه منجر به پاك شدن تدريجي آن مي شود.
چالشي ديگر اين است كه كريستال ها با كيفيت نوري مورد نياز در سرعت هاي كافي رشد مي كنند تا امكان استفاده گسترده از تكنولوژي را فراهم كند. چنين چالش ها با توجه به تحقيقات دهه ي هزار و نهصد و نود پذيرش ذخيره سازي هولوگرافي را محدود مي كند.

مزيت استفاده از هولوگرافي در راديولوژي

تاثير هولوگرافي در پيشرفت پزشكي به خصوص راديولوژي بسيار پر رنگ بوده است . هولوگرافي توانايي تبديل راديولوژي را دارد و آن را واقعا مجازي مي سازد.
اين مي تواند راديولوژيست ها را از آزادي براي انجام كارهاي راديولوژيكي فراتر از مانيتورهاي با وضوح بالا به فضاي آزاد فراهم كند. اين همچنين مي تواند به طور بالقوه براي راديولوژيستها به پردازش دوبعدي يك مانيتور معمولي و موس براي رفع تصاوير كمك كند، در نتيجه تغيير ارگونوميك عمل راديولوژي را كاهش مي دهد. گزارش هاي راديولوژي مي تواند اطلاعاتي تر باشد زيرا ارتباطات بين ضايعات مجتمع و عروق مجاور در ابعاد واقعي آنها مورد بررسي قرار مي گيرد. هولوگرافي مي تواند به موضوع پيچيده ذخيره سازي و بازيابي تصوير كمك كند. با افزايش پايگاه داده هاي تصويربرداري، ذخيره سازي الكترونيكي موجود در بيمارستان ها سريعتر از بين خواهد رفت و هزينه هاي قابل توجهي براي حفظ ظرفيت حافظه مناسب خواهد بود. رسانه هاي ذخيره سازي هولوگرافي مي توانند يك پل با هزينه اي مناسب براي نگهداري اطلاعات وسيع از اطلاعات تا جهش عمده بعدي را در تكنولوژي حافظه فراهم كنند

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 45
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 568
  • بازدید کلی : 19693
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی